Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Removal heatsinks P55a-udp5 gigabyte  (gelezen 401 keer)

Crovax

• Full Member
  • Geslacht: Man
Removal heatsinks P55a-udp5 gigabyte
« Gepost op: woensdag december 30, 2009, 12:33:48 »

Hey all,

Dus ik wil de lelijke heatsinks gaan verwijderen op mijn mobo. De Reden is simpel. Als je kijkt naar de layout,dan zie je dat er 1x pci-e juist naast de gigabyte heatsink zit = Massive fail want ik kan geen pci-e kaart,mijn xfi forti,hierin plaatsen want die sink zit dik in de weg. Onderaan kan ik deze ook ni kwijt want de huidige koeler van de gpu zit in de weg (wss ook met wc). Dus nu werk ik met een gpu in de 2e slot op 8x ipv 16x... Speed freak als ik ben,ga ik natuurlijk niet akkoord en wil de gpu in de eerste blauwe slot en mijn xfi daarnet boven.

Wat raden jullie mij aan?

board layout

heatsinkg

(komt van http://www.clunk.org.uk/forums/reviews/24750-gigabyte-ga-p55-ud6-living-review.html)
IMPORTANT: This post may contain information that is confidential, privileged or unsuitable for overly sensitive persons with low self-esteem, no sense of humour or irrational religious beliefs.

n0valyfe

• Hero Member
  • Core i7 920 @ 2.66GHZ =)
Re: Removal heatsinks P55a-udp5 gigabyte
« Reactie #1 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 12:47:06 »

Wat wil je nu eigenlijk weten? Hoe je die verwijderd? Gewoon de witte plastic pinnetjes aan de achterkant van uw bord losmaken en dan de heatsink er gewoon afhalen. Als het in de wegzit kan je een "full cover" chipset block kopen. De inlet en outlet daarvan zitten meestal vanonder of boven maar niet zo in het midden. Kost wel geld natuurlijk. Als je met aparte goedkopere blokjes gaat werken ga je nog steeds hetzelfde probleem hebben denk ik.

Edit:

Als Ge uw videokaart in een ander slot steekt dan gaat die volgens mij ook gewoon 16 lanes vrijmaken hoor. Ik denk dat die 3 aansluitingen gewoon even veel aankunnen maar niet tegelijk. Dus er zal er altijd maar 1 zijn die 16 lanes geeft of 2 die elk 8 lanes vrijmaken. Ik ben hier niet zeker van maar als ge uw videokaart in het tweede slot steekt gaat uw chipset gewoon dat slot 16 lanes leveren dacht ik.
« Laatst bewerkt op: woensdag december 30, 2009, 12:48:57 door n0valyfe »

Crovax

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 12:55:11 »

Welke een alternatief is voor de huidige heatsink.. hoeft niet echt watergekoeld te zijn maar gewoon een alternatief voor diene blok weg te halen...

Ik dacht dat de bovente alleen maar 16x gaf en de rest 8X. Tenzij je er 3 gpu's in steekt,dan werken ze allemaal op 8x.

En ne full cover voor dees mobo ben ik niet direct tegengekomen ergens...

edit :
uit de manual :
1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16_1) (Note 2)
1 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8_1) (Note 3)
(The PCIEX16_1 and PCIEX8_1 slots conform to PCI Express 2.0 standard.)
1 x PCI Express x16 slot, running at x4 (PCIEX4_1) (Note 4)

(Note 2) For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16_1 slot.
(Note 3) The PCIEX8_1 slot shares bandwidth with the PCIEX16_1 slot. When the PCIEX8_1 slot is popu- lated with a PCI Express graphics card, the PCIEX16_1 slot will operate at up to x8 mode.
(Note 4) The default bandwidth for the PCIEX4_1 slot is x1. When it is configured to x4 mode, the PCIEX1_1
and PCIEX1_2 slots and the eSA
TA connectors will become unavailable because they share band- width with the PCIEX4_1 slot. (Refer to Chapter 2, "Integrated Peripherals" for how to change the operating bandwidth for the PCIEX4_1 slot.)
« Laatst bewerkt op: woensdag december 30, 2009, 12:58:36 door Crovax »
IMPORTANT: This post may contain information that is confidential, privileged or unsuitable for overly sensitive persons with low self-esteem, no sense of humour or irrational religious beliefs.

n0valyfe

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 13:05:29 »

Nemen ze niet aan dat als je slot X8 gebruikt dat de slot X16 ook gebruikt en vandaar dat die dan maar 8 lanes heeft? Ik zou het zelf ni weten eigenlijk maar ik zou het eerst even na vragen. Mailtje sturen naar Gigabyte (reageren redelijk snel) of wachten tot hier iemand reageert die er meer van af weet dan mij. Ik dacht enkel dat ik op mijn bord (UD4P) het eerste slot 16 lanes heeft en dan een tweede ook. En ik herinner mij iemand die de videokaarten in de onderste 2 PCI slots had gestoken en 2 maal X16 kon draaien. Ik weet het zelf niet zeker maar dat is wat mij doet twijfelen.

Edit:

Kijk is in uw manual of dat tweede slot een fysisch X16 slot is. het zou kunnen zijn , ik zeg *kunnen* dat het tweede slot ook gewoon een fysisch x16 slot is aangezien het een high end bord betreft.

Edit 2:

Heb hierover gelezen:

uit de manual :
1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16_1) (Note 2)
1 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8_1) (Note 3)

Ze zeggen toch duidelijk dat er twee PCI-e x16 slots zijn waarvan de tweede *elektrisch* op x8 loopt. Maar uw chipset kan gewoon de lanes geven aan het tweede x16 slot aangezien deze het fysisch ondersteund.

Edit 3:

Check is in uw BIOS of weet ik veel waar of ge daar meer uit kunt halen. En als ge tijd te veel hebt, doe direct is een paar GPU benchmarks met de GPU in de 2 verschillende slots.
« Laatst bewerkt op: woensdag december 30, 2009, 13:44:53 door n0valyfe »

IT-Service.be

• Administrator
  • Mega Member
    • IT-Service.be
« Reactie #4 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 14:08:30 »

je bent eigenlijk gebonden aan , deze koelers
Omdat deze met een heatpipe aan elkaar hangen , kan je deze niet afzonderlijk verwijderen.
Dan moet je al een alternatief vinden voor alle parts.

Al eens aangedacht om bvb te proberen uw sound in een groter slot te steken :p
Ik heb da ooit al eens gedaan om dezelfde reden , en die werkte gewoon .
Zou zeggen give it a try :D in de onderste dan .

n0valyfe

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 14:12:56 »

Ahjah, totaal vergete, x4 kunde altijd gewoon in nen x8 steken he. Ge kunt het zelfs omgekeerd ook doen als ge bereid bent om te snijden.

IT-Service.be

• Administrator
  • Mega Member
    • IT-Service.be
« Reactie #6 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 14:16:38 »

Kun da altijd proberen , werkt het opgelost :P
werkt het niet , dan heb je toch geprobeerd in ieder geval :D

Olivier

• Global Moderator
  • Mega Member
« Reactie #7 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 14:23:26 »

jip steekt u geluidskaart gewoon in da onderste slotje ;), verder klopt den uitleg van de rest, ik heb dat op mijn asus p5q deluxe, 2x 16x sloten die indien van 12 videokaart 16x geven, indien 2x elk 8x lanes, dat onderste lange pci-e slot kan naart schijnt alleen maar 4x ofzo, omdat die samenwerkt met de SB
Duality => Done
Vendetta => In progress

Crovax

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 14:34:55 »

dus mijn soundcard pci-e x1 in een pci-e x16 of pci te steken? :s

edit :
in cpu-z geeft hij link 8x aan ipv van 16x...
« Laatst bewerkt op: woensdag december 30, 2009, 14:36:30 door Crovax »

n0valyfe

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 15:08:53 »

Kwa opbouw zijn die sloten identiek. Sommige mensen kunnen een AGP kaart werkende krijgen in een PCI-e slot. Gewoon u kaart erin steken da gaat perfect werken normaal gezien. Ge doet er ook niets mis mee ofzo.

http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-205984_15_0.html

ook hier zeggen ze:

Works fine

Dat PCI x1 slot daar heeft Gigabyte echt wel over nagedacht hoor =) Meeste x1 kaarten zijn van die zeer korte gedrochten, geluidskaarten en draadloos internet kaarten. Sommige zijn lang maar soms zijn ze gewoon breed meer kort waardoor ze er perfect inpassen. Langere kaarten passen gewoon in een hoger PCI slot.
« Laatst bewerkt op: woensdag december 30, 2009, 15:10:52 door n0valyfe »

IT-Service.be

• Administrator
  • Mega Member
    • IT-Service.be
« Reactie #10 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 15:40:39 »

dus mijn soundcard pci-e x1 in een pci-e x16 of pci te steken? :s

edit :
in cpu-z geeft hij link 8x aan ipv van 16x...

Geen PCIe in een PCI slot steken hey !!!! :D
Uw PCIe 1X in een ander PCIe slot steken  ;D

Olivier

• Global Moderator
  • Mega Member
« Reactie #11 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 15:45:47 »

haha, idd

wa wel naart schijnt kan werken is agp 8x kaarten in ne pci slot, ma ni altijd, 's iets raars, ma khebt wel al gezien
Duality => Done
Vendetta => In progress

Crovax

• Full Member
« Reactie #12 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 15:57:59 »

awelja,ik heb maar 2 sloten pci-e x1 hé. Eentje boven en eentje onder. Die daarboven kan ik mijn geluidkaart niet zetten : te lang.
Er onder ook ni want de koeling van mijn gfx zit in de weg.

Dus de engiste oplossing is  : soundcard in het 2e pci-e x1 te steken en de gfx ook in het 2e pci-e 16X

kheb dus zo'n klein kaart hé

IT-Service.be

• Administrator
  • Mega Member
    • IT-Service.be
« Reactie #13 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 16:20:52 »

Steek uw soundcard in da onderste PCIe slot ( blauw slotje onderaan uw mobo , en op de picture hierboven het helemaal rechtse slot ;) )

n0valyfe

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: woensdag december 30, 2009, 16:53:25 »

Videokaart int eerste PCI-E X16 slot daaronder u steekt ge uw geluidskaart in een slot naar keuze eigenlijk, gewoon geen PCI. PCI zijn die witte sloten met het kleine gaatje aan de rechterkant. Ze zien de rook een beetje out-dated uit.

U shall see, dat gaat passen als...

It just will.
Pagina's: [1] 2   Omhoog